Att ensam stirra på datorskärmen

Publicerad 2012-06-22 00:46:43 i Gemenskap

Ibland känns det som att livet inte är något annat än att ensam sitta och stirra på sin datorskärm.

Jag kan kolla in facebook tusen gånger om dagen, för att se att det inte hänt ett dugg sen jag lämnade. Det har inte dykt upp 57-tusen nya händelser som betyder att jag ändå får något gjort socialt. Nej. Lagom är det.
Lätt & lagom.

Det jag då funderat och irriterat mig över på sistone är självklart den stora boomen med touchmobiler, iPads, läsplattor - what not. Hey. Jag föll i den fällan också. Jag ville vara cool och en i gänget genom att skaffa en touchmobil bara, och jag skojar inte, för att ha wordfeud.

Så ball som jag då var hamnade jag i slutet av den riktigt galna trenden och avslutade hysterin med att tappa mobilen i toan, pusta ut och faktiskt vara glad över alla appar och liknande jag slapp uppdatera.
Tack gode gud, och snabbt tillbaka till den gamla nokian med snake istället!

Omkring mig är det samtidigt ständigt av vänner som spelar spel på mobilerna, de kollar alla sina tusen sidor och gör det sen igen var 30:e minut för att det redan hänt massa nytt, eller kanske skett ett mirakel av något slag.
Hur som helst.

Så långt kom jag aldrig med min mobil. Och det är jag glad för.

För bara ett år sedan så kunde jag faktiskt ostört prata med mina kompisar när vi träffades. Jag kunde skratta, umgås och ha kul tillsammans, precis som det ska vara.
Och nu så sitter jag och väntar stumt i några minuter tills de kollat klart sina mobiler. Tvärt avbruten eftersom alla måste veta att min kompis är just med en annan kompis, och att alla måste veta det just då.

Resultat: ska vi träffas?....... eller bara chatta?

Precis. Jag har ingen aning om hur jag ska umgås med folk längre. Eller rättare sagt: det har dykt upp ett nytt sorts sätt att fixa ihop kompisar för att göra något, och jag missade introduktionen!
Att umgås socialt for dummies någon?

Sen när räckte det inte med sms eller telefonsamtal?

Status: 90-talskompis sökes för spontant umgänge 2-3 gånger i veckan.
Mötesplats:
den friska luften med ögonkontakt som ett definitivt krav.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tess

Jag är en glad, pigg och citatrabblande 20-åring som är sjukt fascinerad av personligheter, människor och hur man utvecklas som person av allt möjligt. Psykologi fast utan alla termer. Filosoferande är något jag dagligen gör. Drömsk som jag är. I annat fall är det träning och god hälsa som står på listan efter bra välmående i sinnet. Min dröm är också att lyckas som författare, så än så länge delar jag med mig av berättelser här (alla exempel är sanna, om jag inte säger till). Det jag vill är att ge inspiration till att må bra hela tiden och hoppas på att hjälpa er kära läsare hitta er inre styrka till att må så bra ni kan, och göra vad ni vill i livet! Samt att själv lära mig något. Skapa lite diskussion och rörelse helt enkelt! VÄLKOMNA till min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela